19.4.08

f ö r s t a - u t m a n i n g e n


1. Senaste inköpet:
Hittade denna ljuvliga klocka idag...vågar jag säga att den inte fungerar...min man tycker att jag är galen men för mig var det en självklarhet för endast 20 kronor!












2. Den bästa saken just nu:

Helt klart den ljuvliga, virkade doftpåsen från den underbara butiken S i Gamla stan!






3: Det fulaste i mitt hem:
Vi har ganska mycket som är fult men knopparna i köket, som jag aldrig trodde skulle få vara kvar i mer några dagar, har fortfarande samma plats och är inte direkt någon skönhet.







Efter att ha fått en utmaning, min första här, av goa Lotten (vita och gröna) gör jag ett till inlägg redan idag..Skickar utmaningen vidare till alla som vill och har tid!

KRAM och fortsatt TREVLIG HELG!
Hanna

23 kommentarer:

  1. halloj hanna vad kul att antog den!
    hade ryckt den klockan med, sååå fin, behöver inte funka, tickar säkert jätthögt ändå...ohhhhhh köpte du den doftrullen, stod och höll i den, men vagnen var för full, hoppas att den är kvar nästa gång! ha det bäst gumman, då ses vi snart dårå! kram lotten

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din gulliga kommentar, jag blir jätteglad.
    Vi hade likadana knoppar i köket fast våra var ett strå vassare, våra var gröna.
    Butiken S verkar det som man måste besöka.
    Ha en skön söndag.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  3. WOW, for en flott blogg du har!!!!
    Du tar noen helt fantastisk fine bilder!!!
    Synest alt du viser er like fint jeg :-)
    Ha en fin helg!!!
    Her kommer jeg gjerne på besøk igjen :-)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få ta del av din första utmaning!

    Hoppas att du haft en skön och solig helg! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Hanna!

    Jättefin klocka och vad mysigt med doftpåsen..kan nästan känna doften av den :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  6. Den där klockan hade jag också köpt, gör väl inget att den inte fungerar då kan man ju sova längre på morgonen!!!
    Ha det bra
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Men vilken fantastisk blogg jag hamnat på!!! Du är verkligen helt fantastiskt duktig på att fota! Jag har läst igenom hela din blogg och verkligen njutit av varendaste bild... underbart!

    Jag kommer garanterant tillbaka!!!

    Ha en skön söndagskväll!
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej Hanna!
    Vilken vacker klocka och vad härligt med doftpåsen, kan tänka mig hur gott den luktar!

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder & vilken fin klocka!!! /Jes

    SvaraRadera
  10. Vad stilig klockan är! Att den inte fungerar är ju oväsentligt när den är så snygg - då är den ju en prydnad i sig själv.
    Ha en bra måndag!
    Kram från Helena

    SvaraRadera
  11. I have a clock that looks like that. I love it. Love the knobs as well. You never cease to impress me Hanna. Thanks.

    Jan B
    WA state

    SvaraRadera
  12. Åh, vilka vackra bilder du har på din blogg. Kortet på dig och dina trollungar är underbart!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  13. Hihi...det verkar som om du och jag har samma "värsta" sak....fast jag har inte bara knopparna, utan även hela luckorna...slitna, sneda och missfärgade. (Tur att fanskapet ska ut när som helst) :-D

    Hoppas att du mår så bra som det bara går. Kram Bea

    SvaraRadera
  14. Vad kul att se!!
    Klockan var superfin, snygg att ha framme, behöver inte alltid vara funktionellt. Gillar alla dina fina möbler och skåp!

    SvaraRadera
  15. Vad kul att se!!
    Klockan var superfin, snygg att ha framme, behöver inte alltid vara funktionellt. Gillar alla dina fina möbler och skåp!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Hittade din trevliga blogg inne hos Dorthe som har bloggen eller hade?? en doft av Danmark.
    Vilket underbart skåp du fyndade på blocket!!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  17. Men heisann gode Hanna!

    Oj som jeg har misset, det var ikke meningen. En helt underbar vakker bukett med brudeslør!Og kransen, ååå så fine bilder du kan ta, jeg nyter!!
    Knoppene var ikke så stygge synes jeg. Men jeg har et svakt hjerte for ting som kanskje er litt fula og annerledes :) Og klokker har man jo ikke for at de skal ringe og gi en dårlig start på dagen. De er vakre som dekorasjon!! Haha, hva våre menn ikke kan fatte. Alt skal som regel være praktisk med en funksjon. Sånn er det også her i huset.

    Ønsker deg en toppen uke, ha det så mysigt i solen!
    Klem Aina

    SvaraRadera
  18. Klockan var ju fin och nostalgisk.
    Dina knoppar tycker jag var så fint fotograferade så jag såg inget fult i dem. Men man skall väl se helheten för att förstå.

    Vackra foton som vanligt!!!!!!!

    Hälsningar från Jessika i Gula VIllan. Jag skall nog ta utmaningen när jag tänkt efter lite.

    SvaraRadera
  19. Förstår att du köpte klockan ; ) Den är jätte fin!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Kul med klockan, fast 20 kr var ju inte så mycket.

    Butiken S i gamla stan har jag hört bra om, var ligger den någonstans?
    Försökte googla på den, men hittade inget.

    Ha det gott!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  21. Hej, Hanna!!

    Jag blev verkligen road, när jag såg ditt fina fynd...klockan!!!
    -Kika in hos mig - jag har nu också vågat erkänna att jag äger en...som bara är snygg men inget att hålla tiden efter...

    Ha det så gott!!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag som tyckte knopparna var jättefina!!!!

    SvaraRadera