3.6.12

o m - o c h - o m - i g e n








Foto: Jag








I dag har varit en känslofylld dag...barnen har ÄNTLIGEN fått sin efterlängtade lilla kusin!! STORT GRATTIS FINASTE ANNELIE OCH ROGER TILL ER SON, vi är ÖVERLYCKLIGA!!!

Samtidigt känner jag sorg och saknad över en älskad gammal granne som gått bort...Han var en sådan levande och fin människa...Jag kommer aldrig att kunna förlika mig med döden...Livet är så vackert och samtidigt så oerhört sorgligt....men jag hoppas...och tror...att vi möts igen.







Samma Lycka




Mitt barn är det vackraste som fötts

Bland miljarder spädbarn
sedan tidernas gryning
är han det mest fulländade

Och jag är den stoltaste modern
genom världens eoner
för att jag har fått det vackraste barnet

och för att jag delar den glädjen
med ALLA mödrar ur ALLA tider
som ALLA fått jordens vackraste barn

det mest fulländade som funnits och ska finnas
var och en av oss
om och om igen






Ann-Kristine Åklint








Glöm inte utlottningen nedan! 





Ha en fin fortsatt söndag!


Ta hand om varandra!

KRAM
Hanna











12 kommentarer:

  1. Ditt inlägg berör mig djupt !

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Så vackert, så fint så sorglit kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Vackert och rörande....

    Kram fina och härlig start på veckan:)

    kråke

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt dikt och så underbart det låter med en ny liten familjemedlem!
    Ja, "sorgen och glädjen de vandra tillsammans" står det i en gammal psalm och visst är det så sant och oftast så svårt att acceptera det sorgliga!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Åh, den dikten är sååå fin! Den läste jag på mitt första barns namnfest och jag tror ingen hörde vad jag sa, då jag hulkade och grät fram orden!!!
    Kramis Liv

    SvaraRadera
  6. Glädje och sorg... livet och döden... hand i hand följs dom åt. Usch, det är så svårt att skiljas åt!

    Så vackert skrivet med dikten och dina ord... vill gråta!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så vackert skrivet och det stämmer verkligen!

    Massa Kramar!!

    SvaraRadera
  8. Livet och döden... det är det allt handlar om ändå.
    Fint inlägg och supervacker bild!

    Kram Jannike

    SvaraRadera
  9. Man kommer ALDRIG til å venne seg til at noen kommer og noen går.... Glede og sorg hånd i hånd.....
    Den uendelig lykke å ta i mot en ny liten skapning, eller å bli kjent med et vakkert og godt menneske..
    Den utrolige sorg som rammer oss, når vi mister en som betyr så utrolig mye for oss, er ubeskrivelig trist. Vi hvet at vi alle vil oppleve dette, men godt at vi ikke hvet NÅR det skal skje .....
    Et utrolig vakkert dikt og fine ord hos deg i dag...
    Varm hilsen til deg fra meg
    Birgitte

    SvaraRadera
  10. kärlek till Dig vackra Du..
    känner så igen mig.
    känns i alla fall som ett
    aldrig nu, som i att aldrig
    kunna förlika sig .. jag
    klamrar mig änsålänge
    ganska ångestfyllt fast vid
    att vi på något sätt alla får
    tillsammans mer & igen, på
    de bästa av sätt .. eller att det
    åtminstone är som [hörde en
    intervju med arne hegerfors,
    som just var nära döden, i
    schulman show var get väl] ..
    ett sammetsmjukt, mörkt rum,
    med en närvaro i på något sätt,
    men bara tryggt & mjukt & ingen
    rädsla eller ångest ..

    oj, ja, det är väl den mest ömmande
    punkten vi har ..

    fina Du.

    SvaraRadera